The Worst Is Yet To Come

Perfilería de aluminio, paneles de melamina, metacrilato, vitrina de forja, piedras calcáreas, impresión sobre tela de raso y ramas de cipreses muertos // Aluminum profiles, melamine panels, methacrylate, wrought iron display case, calcareous stones, printing on satin cloth and dead cypress branches.
340 x 500 x 230 cm.

2019



The world is a space of otherness, a product of construction constant that as an artifact uses our bodies as a tool for work. This is our burden, our treasure. Showcases that they cherish dust and memory remind us of the struggle against collapse of the imagination, and repeat that there are more important challenges, able to withstand the erosions of the passage of time. Something points to the sky, it is a sign of pain and despair. It is the monotony that reduces identity to an impure condition. In The worst is yet to come different elements are combined with a great symbolic load (showcase, flag, branches of dead cypresses, mineral objects, et.) contained in a modular office space under a peculiar aspect, to talk about the submission of wills, of the collapse of the individual as an autonomous entity, capable to contain the impositions of a society increasingly more greedy that imposes its own rules and values.
El mundo es un espacio de alteridad, un producto de construcción constante que como artefacto usa nuestros cuerpos como herramienta para el trabajo. Esto es nuestra carga, nuestro tesoro. Las vitrinas que atesoran polvo y memoria nos recuerdan la lucha contra el colapso de la imaginación, y repiten que hay desafíos más importantes, capaces de resistir las erosiones del paso del tiempo. Algo apunta al cielo, es señal de dolor y desesperación. Es la monotonía que reduce la identidad a una condición impura. En The worst is yet to come se conjugan diversos elementos con una gran carga simbólica (vitrina, bandera, ramas de cipreses muertos, objetos minerales, et.) contenidos en un espacio modular de oficina bajo un peculiar aspecto, para hablarnos del sometimiento de las voluntades, del colapso del individuo como entidad autónoma, capaz de contener las imposiciones de una sociedad cada vez más voráz que impone sus propias reglas y valores.